Quatre Dames

Gerard Mas. 17/6_25/9/2022
Per acompanyar-nos en el nostre procés de reflexió sobre els camins de futur de L’albergueria hem convidat a quatre dames. Elles són com nosaltres, en aquests moments de prospectiva: venen de lluny, serenes i despertes; són joves però no il·luses; tenen algun perill que les ronda, però no s’esveren; frueixen de petits plaers, del cos i de l’esperit; corregeixen alguna desviació i no se n’amaguen… Són aquí i n’estan convençudes. I amb aquest passat i aquest avui, es miren el demà. Acompanyem-les.

L’albergueria

 

@lalbergueriavic

Dama de l’Ortodòncia

2009
47 x 38,5 x 23 cm
Resina policromada

Col·lecció particular

Dama de les Vespes
2009
47 x 37 x 22,5 cm
Resina policromada

Col·lecció particular

Dama de Salou
2017
51 x 22 x 38 cm
Resina policromada

Col·lecció particular

Dama del Chupa-chups
2007
44 x 38 x 23 cm
Resina policromada

Col·lecció particular

@gerard_mas

www.gerardmas.com/

Aparentment de manera molt subtil, les obres de Gerard Mas alteren els registres ordenats d’una la percepció estètica adquirida i provoquen una sensació d’estranyesa emprant com a llenguatge la poètica de la ironia.
La transgressió podria ser un dels punts de partida del seu discurs estètic. Una irreverència crítica, analítica, escrutadora…
Aquesta és una de les fites que la seva escultura assoleix: un atreviment tan elegant que provoca sensació de gran perplexitat alhora que d’enorme proximitat.
És com si, a través de la seva obra, hagués gosat fer allò que aconseguiria enrojolar qualsevol pensament. En les seves representacions traspassa el real a ficció, provocant el desconcert de l’espectador. Aquesta sensació serà el detonant d’un diàleg empàtic, que conduirà la mirada al concepte, de l’admiració pel reconeixement d’una excel·lent tècnica d’execució a la fascinació pel trencament de codis de representació establerts.
Tot allò que s’escau per a l’apreciació de l’obra d’art està idealment a l’abast de l’ull crític, i això és l’únic pertinent per a experimentar l’art com a tal. Les obres de Gerard Mas humanitzen l’ideal renaixentista, allunyen la bellesa de la perfecció utòpica i els despulla d’ànima, despertant les formes en accions i actituds pròpies de la nostra contemporaneïtat. És probablement aquesta constatació, d’un ideal pretèrit amb una ànima present el que apropa la seva escultura al que es podria considerar un concepte de monstruositat moderna.

Pilar Giró
Historiadora de l’Art